دزدی مجازی این بار درLinked In

0
دسته بندی : تکنولوژی
جمعه ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ ۱۴:۰۰
تعداد بازدید : 1847 بار

تقریبا واژه ی "هک" به گوش تمامی ما آشناس، و باید گفت دیگر هک شدن ایمیل، اکانت افراد و حساب های بانکیشان چیز تازه ای به شمار نمیرود!

اگر به یاد داشته باشید، در سال 2012 اکانت میلیون ها نفر در شبکه اجتماعی نسبتا محبوب Linked In لو رفت، که بعد ها مشخص شد که تعدادی هکر روسی توانسته بود به اکانت 6 میلیون نفر در این شبکه اجتماعی دستبرد بزند.

خب، متاسفانه باید گفت که کابوس این شبکه اجتماعی دوباره برگشته است! این بار نیز عملیاتی مشابه عملیات قبلی انجام گرفته و هکر مذکور توانسته رقمی باور نکردی از اطلاعات کاتربران را بدزدد! وی توانسته اکانت 117 میلیون کاربر را هک کند، این تجاوز به حریم خصوصی کاربران، منجر به هک شدن ایمیل ها و گذرواژه های مرتبط با این شبکه اجتماعی است.

باید بدانید که این هکر این اطلاعات را برای فروش در بازار دارک وب یا همان (بازار سیاه) با قیمتی معادل 5 bitcoin که به دلار معادل ($2,200) قرار داده است. این هکر که گفتگویی با سایت MotherBoard داشته، علاوه بر اینکه مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته، اعلام نموده است که این عملیات به دنبال عملیات در سال 2012 بوده است.

این هکر در ادامه افزود:

درحالی که بیشتر گذرواژه ها محفوظ شده اند و با استفاده از الگوریتم SHA1 محافظت میشده اند، ما توانسته ایم تا الگوریتم بیش از 90 درصد این حساب ها را بشکنیم، سایت مادر برد نیز علاوه بر اینها تایید کرده است که ایمیل و کلمه عبور برخی از کاربران Linked In آسیب دیده و بر روی آنان تاثیر گذاشته است.

اما با تمامی اینها باید بدانید که اگر شما اطلاعات حساب بانکی خود را در این شبکه اجتماعی ذخیره کرده اید، نباید نگران باشید چرا که همچنان میتوانید به حذف آن اقدام نمایید، باید این را در نظر داشته باشید که اینگونه از اطلاعات شما به هیچ وجه قابل نفوذ نمیباشد و تنها میتواند به شخصی که این اطلاعات را در اختیار دارد، میتواند این اجازه را دهد که به طور فرضی هویت شما را بدزدد. در آخر باید گفت که اگر از یک رمز مشابه بر روی چندین سایت بهره میبرید، بهتر است نسبت به تعویض آن هرچه سریع تر اقدام کنید.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.